newborn-1328454_640

בשנים האחרונות אנחנו רואים את ניצניה של המסורת האמריקאית מחלחלת בארץ, הרי מדובר במסיבות הלידה המרהיבות. אמנם בארצות הברית, המסיבות הללו נערכות לפני הלידה, אבל בארץ נהוג לערוך אותן לאחר הלידה. אז לא, לא מדובר בברית או בריתה אלא במסיבה לכבוד היולדת שצלחה את הלידה ולכבוד הרך הנולד.

למה עושים מסיבות לכבוד הלידה?

אחרי הלידה, סביר להניח שהיולדת זקוקה למנוחה בכדי לחזור לעצמה, להירגע ולהתרגל להורות החדשה. אבל מה עושים כשהחברים ובני המשפחה רוצים לבוא ולבקר את היולדת והתינוק שנולד? לא תמיד היולדת רוצה שביתה יהפוך למקום עלייה לרגל, לכן, מסיבת לידה היא הפתרון האידאלי, כך ניתן לרכז את הביקורים ליום אחד. בין אם אתם מארגנים מסיבת לידה לקרובת משפחה או שהוזמנתם למסיבה כזו, רכשו מתנות ליולדת והעניקו לה אותן במהלך המסיבה.

מאיפה מתחילים?

מסיבת לידה, בדומה למסיבת רווקות, היא מסיבה שאחת מחברותיה (או בני משפחתה) של היולדת מארגנת עבורה. בכדי להתחיל בתהליך הארגון, יש לבקש מהיולדת את רשימת המוזמנים למסיבה. מעבר לזה, רצוי לברר עם האם הטרייה כיצד היא תרצה שהמסיבה שלה תיראה, האם היא מעוניינת לחגוג בבית, לשכור מקום ייעודי וכו'. לאחר שהפרטים הללו יהיו בידיכם, תוכלו להתחיל ולארגן את האירוע.

ארגון מסיבת הלידה

בדרך כלל נהוג לערוך את מסיבת הלידה בבית היולדת או בבית הוריה, ולעיתים יש אימהות שמעדיפות לשמור מקומות במסעדה או אולם קטן. כך או כך, רצוי שלא לבזבז זמן על הדפסת ההזמנות, אלא לשלוח את ההזמנות למסיבה היישר לטלפון הנייד של המוזמנים. מי מכם שירצה להשקיע, יוכל לעצב קובץ מדליק להזמנה או להיעזר בשירותיו של מעצב גרפי.

אלמנט נוסף שיש לקחת בחשבון במהלך הארגון, הוא קישוט החלל. בדרך כלל נוהגים לקשט את חלל המסיבה בצבעי כחול או וורוד, בהתאם למין הילוד. אבל לאחרונה ניכר כי רבים דווקא מעדיפים צבעים שאינם מגדריים כמו צהוב, ירוק ואפילו לבן. בדרך כלל תמצאו במסיבות מסוג זה שימוש בצבעי פסטל עדינים. כך או כך, כדאי לרכוש בלונים בצבעים הרלוונטיים ולקשט עמם את החלל כולו. אגב, אל תשכחו לדאוג למוזיקת רקע לאירוע. הכינו מבעוד מועד פלייליסט המכיל שרים רגועים ומשמחים.

ומה אוכלים?

אחד הדברים החשובים ביותר באירועים, ולא משנה מה סוג האירוע, הוא האוכל. בדרך כלל במסיבות לידה מגישים אוכל קל כמו לחמים, מטבלים, פשטידות, ירקות חתוכים, שיפודי גבינות וכו'. ההשקעה הגדולה יותר היא דווקא בקינוחים. תוכלו להכין או לרכוש עוגות אישיות ומקרונים בצבע שנבחר להוביל את המסיבה. מעבר לזה, כדאי לעצב שולחן מתוקים המכיל מרשמלו, סוכריות גומי, מסטיקים עגולים ושלל מתוקים צבעוניים. מעבר לעובדה שזה נראה יפיפה – זה גם טעים!

תיעוד המסיבה

למרות שכיום ניתן לתעד כל אירוע באמצעות הטלפון הנייד, רצוי לשקול להזמין צלם מקצועי שיגיע לצלם את המסיבה. אם תרצו, תוכלו לבקש עסקת חבילה הכוללת גם צילומי ניובורן וגם את צילום המסיבה.

מסיבות לידה אמנם לא נפוצות כמו מסיבות אחרות כדוגמת מסיבת רווקות, מסיבות יום הולדת וכו', אבל לא מעט יולדות מעדיפות לארגן מסיבה מסוג זה בשל היתרונות השונים. מזל טוב!