מזל טוב! תכף בר המצווה של בנכם מגיע. זה לא משנה אם זה ילד ראשון שהגיע לגיל המצוות או חמישי בכל מצב אנחנו נדבר על אירוע מרגש הן להורים והן לילד עצמו.

כאשר אנחנו מתכננים את בר המצווה של הבן שלנו חשוב לנו שהכל ילך בצורה הנכונה והטובה ביותר, מבחירת מקום האירוע, דרך המוזמנים, סרטון מרגש הכולל ברכות מחברים, משפחה ואפילו מפורסמים שאותם הילד אוהב.

תכנון אירוע הוא מלאכת מחשבת של ממש, אך אל דאגה! אנחנו פה על מנת להוסיף קצת איזון לחיים וריכזנו עבורכם מספר טיפים ונקודות שיגרמו לאירוע לעבור בצורה הטובה ביותר.

תכנון נכון מתחיל בתכנון נכון

תכנון נכון של בר המצווה של ילדינו מתחיל בתכנון נכון. לכן, ההמלצה היא כבר כ3-4 חודשים טרם האירוע להתחיל לעשות שיעורי בית וסקרי שוק קטנים.

במהלך התכנונים תצטרכו לעשות מספר דברים – להבין מה הם כמות המוזמנים שהולכת להיות באירוע(שערוך), מה אתם רוצים שיהיה אופיו של האירוע, לבדוק מול הילד מה הוא אוהב, רוצה וחולם שיהיה בבר המצווה שלו, לבחור את המקום האופטימלי ביותר בהתאם לאופיו של הילד וכמות המוזמנים, עבודה אל מול ספקי שירות שונים, דרשה לבר מצווה ועוד.

החלטנו להרחיב בשבילכם על 3 תכנונים שכיחים שעליכם לעשות:

הגעה לגיל המצוות: זה הזמן לדרשת בר מצווה – ילדיכם הגיע לגיל המצוות, אחד הדברים החשובים ביותר והנזכרים ביותר בחייו של גבר בוגר הוא עלייתו הראשונה לתורה. מדובר באירוע מחונן, בו הילד שלכם מקבל על עצמו תחום אחריות חדש, הופך להיות "גבר" באופן רשמי ולוקח אחריות על המעשים שלו.

עלייה לתורה מלווה בהמון התרגשות ולחץ, לכן אנו ממליצים תקופה של חצי שנה לפני בר המצווה למצוא מורה מתאים אשר יוכל ללמד אותו בצורה נכונה את פרשת השבוע. חצי שנה זה זמן ללימוד וטעייה של הילד, כך נוכל לדעת שהילד יהיה מוכן לקריאת הפרשה במלואה.

בדקו מה הילד מעדיף – חלמתם על האירוע הזה המון זמן, אך בסופו של דבר זה האירוע של הילד שלכם. חשוב שהדברים ילכו בצורה שהוא רוצה, או לפחות חלקם אם הם ריאליים. בדקו אם הילד מה הוא מעדיף, את מי הוא רוצה להזמין, האם הוא מעדיף מסיבת בר מצווה בטבע או שמא בגן אירועים או אפילו בים! שאלו אותו האם יש איזה קונספט מיוחד שהוא חשב עליו שהוא רוצה שיהיה באירוע, זה יכול להיות כל דבר.

כמות מוזמנים – כאשר אנחנו יודעים את כמות המוזמנים אנו יכולים להיערך בצורה אופטימלית לתקציב שלנו. כמו גם למקום האירוע. ישנם מקומות אירועים שלא מקבלים עד מינימום או לחילופין מקסימום של אנשים באירוע. לכן, בדקו מראש מה כמות המוזמנים.

בר מצווה היא עדיין יום הולדת: אל תשכחו בלונים!

לפעמים כשאנחנו אומרים "בר מצווה" אנו שוכחים שעדיין מדובר ביום הולדת. ואין יום הולדת בלי בלונים. בלונים בירושלים הם סיפור כשלעצמו, ניתן למצוא כמעט בכל מקום סוגים שונים של בלונים – אם זה במדרחוב יפו, שוק מחנה יהודה או אפילו במלחה.

אך אנו רוצים בלונים מיוחדים לקראת הבר מצווה, לכן אנו ממליצים לכם לבדוק המלצות על בלונים לבר מצווה בירושלים עם מכרים, חברים או אפילו בקבוצת ירושלמים/ות בפייסבוק!